نحوه تاثیر گذاری بر سرمایه گذار

نحوه تاثیر گذاری بر سرمایه گذار

طبیعت رفتار هر سرمایه‌گذار این است که ابتدا به دنبال بازگشت سرمایه و سپس دنبال کسب سود بیشتر خواهد بود. امروزه پیدا کردن بنگاه‌های اقتصادی که فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری را فراهم کند به دقت بیشتری لازم دارد. از این رو سرمایه‌گذاران به دنبال انتخاب بنگاه‌های زودبازدهی هستند که مزایای بیشتری برایشان دربردارد. استارت‌آپ‌‌ها می‌توانند یکی از فرصت‌های خوب تجاری برای سرمایه‌گذاری باشند.

اما چه چیزهایی باعث می شود یک سرمایه گذار روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کند؟

۱- ایده استارتاپی

ایده یک استارتاپ می تواند به قدری جذاب باشد که در همان ارائه آسانسوری اولیه (به شرطی که به درستی ارائه شود) سرمایه گذار را مجاب به سرمایه گذاری کند. این ایده باید در زمان و مکان مناسب به گوش آن سرمایه گذار مناسب بخورد تا شما این شانس را داشته باشید که با سختگیری بسیار کمتری نسبت به سایر مسائل، سرمایه موردنظر خود را جذب کنید.

۲- رشد سریع

از آنجا که سرمایه گذاران به دنبال راه هایی هستند که بازدهی سریعی برای آن ها داشته باشد، رشد سریع یک کسب و کار نوپا می تواند فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری در اختیار آن ها قرار دهد.

۳- زودبازدهی

بازدهی استارتاپ‌‌ها نسبت به کسب‌وکارهای دیگر و هم سطحشان‌ زودتر محقق می‌شود. یکی از شرایط و معیارهای مهم در سرمایه‌گذاری، بازدهی کسب‌وکار یا شرکتی است که در آن سرمایه‌گذاری می‌شود. بازدهی سریع و قابل مشاهده‌ استارتاپ‌‌ها یکی از بهترین انگیزه‌ها برای سرمایه‌گذاران برای تأمین مالی و مشارکت در این کسب‌وکارها است.

۴- سهم بازار و گسترش مشتریان

کسب سهم از بازار و توسعه آن، یکی از ابتدایی‌ترین حروف الفبای تجارت است. بدون جذب بازار هیچ کسب‌وکار تجاری نمی‌تواند پابرجا بماند. جذب و گسترش مشتریان یکی از عوامل توسعه سهم بازار است. خیلی از کسب‌وکارها و مراکز اقتصادی در دنیا و کشورمان برای گسترش مشتریان و توسعه سهم بازار اقدام به سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌‌های همسو یا پرمخاطب می‌کنند. بهترین مقصد برای رسیدن به این هدف می‌تواند سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌‌های مرتبط با نشر یا تولید محتوا، فروشگاهی‌ها، تاکسی‌های اینترنتی و اپلیکیشن‌های با مخاطب عمومی باشد.

۵- کارآفرینی

نحوه شکل گیری استارتاپ ها بر پایه شروع با کمترین هزینه است. برای همین است که یک استارتاپ از یک MVP شکل می گیرد و این یعنی کمترین ریسک و هزینه و زمان برای شروع.

از طرفی ارزش های پیشنهادی که استارتاپ ها به جامعه اضافه می کنند، در بسیاری از موارد از کمپانی های بزرگ باارزش تر است. پس فرصت مناسبی برای سرمایه گذاران وجود دارد تا سرمایه خود را در جایی که ارزش بیشتری دارد، سرمایه گذاری کنند.

6- خودتان!

اگر شما از زمانی که از در وارد می شوید و ارائه خود را آغاز می کنید تاثیر مثبتی روی سرمایه گذاران داشته باشید و ارائه شما را دوست داشته باشند، در آن زمان این شما هستید که تعیین کننده همه چیز خواهید بود.

هرکسی می تواند شروع به فراگیری چیزی کند، ولی فقط آن هایی که استعدادهای درونی از زمان تولد را با خود دارند می توانند تبدیل به راجر فدرر و یا بتهوون شوند. پس سرمایه گذاران نیز گاهی به دنبال همان استعداد های درونی می گردند تا اگر آن را در کسی دیدند، بر روی ایده اش سرمایه گذاری کنند.

اما چند نکته برای اینکه توجه سرمایه گذار را به خود و ایده خود جلب کنید:

اگر می خواهید برای سرمایه گذار ایمیل بفرستید برای او داستان تعریف نکنید. سرمایه گذاران معمولا زمان آزاد بسیار کمی دارند و باید ایده اصلی کسب و کار خود را در همان ابتدا و به زبان بسیار ساده برای آن ها توضیح دهید. پس سعی کنید در متن کوتاهی که می نویسید به این سه سوال پاسخ دهید:

۱- به طور کلی چه می کنید و چرا فکر می کنید این کار مهم است؟

۲-اندازه بازار بالقوه شما چقدر است؟

۳- هرچیز دیگری که می خواهید در مورد آن بگویید مثل تیم، اختراع یا پژوهشی که انجام داده اید، پروتوتایپی که ثابت شده است به خوبی کار می کند و غیره.

دومان سهند

تماس با ما