چگونه برای سرمایه گذار بیزنس پلن بنویسیم؟

 

چگونه برای سرمایه گذار بیزنس پلن بنویسیم؟
بیزینس پلن شما، پایه و اساس کار شماست. باید اول از همه ببینید که” بیزنس پلن چیست” و بعد جوابی درست به سوال “چطور بیزینس پلن بنویسیم” بدهید. بیزینس پلن و طرح کسب و کار به شما کمک می کند تا کسب و کار خود را اداره کنید. یک بیزینس پلن و طرح کسب و کار خوب شما را در هر مرحله از شروع و مدیریت کسب و کارتان راهنمایی می کند. از بیزینس پلن خود به عنوان نقشه راه برای نحوه ساختار، اداره و رشد کسب و کار جدید خود استفاده خواهید کرد. نوشتن بیزینس پلن راهی برای فکر کردن در مورد عناصر اصلی کسب و کار شما است. دو نوع بیزینس پلن یا طرح کسب و کار داریم: طرح کسب و کار سنتی یا طرح کسب و کار ناب
بیزینس پلن می تواند به شما در تأمین بودجه یا پیدا کردن شرکای تجاری جدید کمک کند. سرمایه گذاران می خواهند نسبت به بازگشت سرمایه گذاری خود احساس اعتماد کنند. بیزینس پلن و طرح کسب و کار شما ابزاری است برای متقاعد کردن مردم است که به مخاطبتان این مطلب را برسانید که کار با شما – یا سرمایه گذاری در شرکت شما – انتخابی هوشمندانه است.
هیچ راه درست یا غلطی برای اینکه چطور بیزینس پلن بنویسیم وجود ندارد. نکته مهم این است که بیزینس پلن نیازهای شما را برآورده کند. بیشتر بیزینس پلن یا طرح های کسب و کار در یکی از دو دسته مشترک قرار می گیرند: بیزنیس پلن سنتی یا بیزینس پلن ناب.
بیزینس پلن سنتی متداول تر است، از یک ساختار استاندارد استفاده می کند و شما را تشویق می کند تا در هر بخش سراغ جزئیات بروید. این شکل از بیزینس پلن جزئیات بیشتری دارد و می توانند چند ده صفحه باشند.
برنامه های کسب و کار ناب، کار راه بنداز ولی کمتر متداول هستند اما همچنان از یک ساختار استاندارد استفاده می کنند. این شکل از بیزینس پلن روی خلاصه کردن مهمترین نکات عناصر اصلی برنامه شما متمرکز هستند. این طرح های کسب و کار می توانند به اندازه یک ساعت زمان از شما بگیرند و معمولاً فقط یک صفحه هستند.
یرای اینکه مشخص کنید که “چطور بیزینس پلن بنویسیم” باید کمی به موضوع در حد کلان تری فکر کنید. اگر خیلی اهل جزئیات هستید یا یک برنامه جامع می خواهید یا قصد دارید از منابع سنتی درخواست تأمین اعتبار کنید، می توانید از یک طرح جامع تجاری استفاده کنید.
وقتی که شما برنامه کسب و کار خود را می نویسید، لازم نیست به طرح دقیق برنامه کاری بپردازید. درعوض، از بخش هایی استفاده کنید که بیشترین درک کلی را برای کسب و کار و نیازهای شما ایجاد کنند.
به طور خلاصه به خواننده خود بگویید شرکت شما چیست و چرا قرار است موفق شود. ماموریت، محصول یا خدمات خود و اطلاعات اصلی درباره تیم رهبری شرکت، کارمندان و موقعیت مکانی خود را بنویسید. همچنین اگر می خواهید درخواست بودجه داشته باشید، باید اطلاعات مالی و برنامه های رشد سطح بالا را هم در این خلاصه اجرایی بنویسید.

بیزینس پلن ناب
این نوع برنامه با تمرکز سطح بالا ، سریعا آماده می شود و فقط شامل عناصر اصلی است. ممکن است برخی از وام دهندگان و سرمایه گذاران اطلاعات بیشتری بخواهند.
بیزینس پلن سنتی و متداول
این نوع از طرح های کسب و کار بسیار مفصل هستند، برای نوشتن زمان بیشتری نیاز دارند و جامع هستند. وام دهندگان و سرمایه گذاران معمولاً این طرح را درخواست می کنند.

دومان سهند